De tijd dat een bedrijf een telefooncentrale aanschaft, aan de muur schroeft en in vijf jaar economisch en technisch afschrijft is voorbij. Als consument is het vandaag de dag normaal geworden dat je betaalt voor wat je gebruikt, in allerlei diensten zien we dat dagelijks als consument terugkomen. Diezelfde flexibiliteit en overzichtelijkheid willen wij ook in ons zakelijke leven.
Betalen voor wat je gebruikt, is dat nu typische Nederlandse zuinigheid? Nee, het is onze bedrijfsvoering die veel meer flexibiliteit vraagt en onderhevig is aan groei, krimp, korte arbeidscontracten en flexwerkers. Een bijkomende razendsnelle digitalisering van processen in ons bedrijf maakt onze behoeftes anders. Al deze veranderingen vergen flexibiliteit van mens en diensten.
Het is vaker regel dan uitzondering dat een bedrijf verschillende telecom en IT-diensten afneemt bij verschillende partijen. Dit vergt niet alleen veel tijd van de IT-managers en de ondernemers, maar ook veel inspanning. Daar komt bij dat niet elke ondernemer tijd en behoefte heeft om zich hiermee bezig te houden, alle nieuwe technologieën en diensten op de voet te volgen. Is er een oplossing voor deze jungle van behoeftes en flexibiliteit vraagstukken?
Ja zeker! Sinds 2013 is KPN gestart met KPN ÉÉN, een dienst die begon met de modules Hosted telefonie en mobiel maar anno 2019 is uitgegroeid naar een compleet pakket van telefonie en IT-diensten voor de MKB markt.
Een telefoniecentrale in de Cloud met de betrouwbaarheid en kwaliteit die wij gewend zijn van onze vertrouwde ISDN centrale. Een perfect vast-mobiel (VAMO) integratie zorgt er voor dat we overal op ons vaste telefoonnummer bereikbaar zijn en dus overal kunnen werken. Ook het uitbellen op vanaf een mobiel toestel met je vaste telefoonnummer zorgt er voor dat je geen ratje toe aan nummers uitgeeft aan relaties. En de zeer gewaardeerde Business-voicemail zit zelfs in de KPN ÉÉN dienst. Een extra voordeel is dat je zowel op vaste toestelgebruikers als mobiele abonnementen mag groeien maar ook 25% op jaarbasis mag afschalen. Precies de flexibiliteit die een ondernemer zoekt.
Naast problemen met telefonie missen bedrijven ook regelmatig flexibiliteit op het gebied van overal werken. Door ingewikkelde VPN netwerken en firewalls is het mogelijk om thuis te werken of onderweg even een document in te kijken dat op de server staat. Echter maken veel diensten en software het beheer niet simpeler en goedkoper. Met een overstap Microsoft Office 365 omgeving werk je makkelijker onderweg en deel je bestanden veiliger met collega’s of relaties. Licenties voor Office 365 zijn af te nemen binnen KPN ÉÉN en geven vaak een antwoord op security en compliance vraagstukken.
Voor de medewerker die nog meer eist van zijn IT-omgeving en werkplek is er binnen KPN ÉÉN ook de Microsoft 365 Werkplek. Binnen enkele minuten is er een volledige Windows 10 werkplek uitgerold met alle denkbare policy ’s die je binnen het bedrijf hanteert. Een werkplek meer of minder, het is binnen enkele minuten gerealiseerd en die server op de zaak mag voortaan uit en is nooit meer aan vervanging toe. Toch nog een applicatie die lokaal een server vereist? Een hybride omgeving of een snelle VPS (Virtual Private Server) vanuit KPN ÉÉN is ook mogelijk.
Om er voor te zorgen dat al deze IT diensten naar behoren werken is het belangrijk om over een goede, stabiele internetverbinding te beschikken, Vanuit KPN ÉÉN is er een ruim aanbod aan vertrouwde internetverbindingen. Eén contract, schaalbaarheid, één looptijd en vooral één aanspreekpunt voor alle diensten die het leven als ondernemer simpeler en flexibelere maken, het kan allemaal met KPN ÉÉN.
Wil je meer weten over wat KPN ÉÉN voor jouw bedrijf kan betekenen? NDI ICT Solutions is Excellence Business Partner van KPN en heeft al bij veel bedrijven KPN ÉÉN geïntroduceerd met een geweldige NPS score. Onze vakkundige accountmanagers en consultants zijn je graag van dienst en wie weet zit ik binnenkort bij je aan tafel, ik drink trouwens cappuccino met suiker.
Fijne dag gewenst,
Groet Jan Staphorst.