Reserveren en aanmelden is sinds de corona-crisis het nieuwe normaal geworden. Of je nu een restaurant, bioscoop of een sportvereniging bezoekt, overal moet je je gegevens achterlaten. Vaak is dit op papier, met een pen die iedereen voor jou ook heeft gebruikt. Het kan veel eenvoudiger en hygiënischer: met een een QR-code bij de deur kan een klant zich eenvoudig via de mobiele telefoon contactloos aanmelden. Indien gewenst wordt er na het aanmelden een e-mail verstuurd naar iemand van jouw organisatie om te laten weten dat iemand zich heeft aangemeld én gemak dient de mens, na 14 dagen worden deze gegevens automatisch weer verwijderd.
Wij maken voor jou een QR-code met een formulier. Het formulier en de tekst kunnen naar eigen wens worden vorm gegeven. Zodra een klant het formulier invult, worden de gegevens weggeschreven in een lijst in Sharepoint. Op basis van de autorisatie kunnen hier alleen medewerkers bij die hier rechten voor hebben. Elke dag wordt er door middel van een proces gekeken of data verwijderd dient te worden.
Dit proces, de QR-code en de lijst kan voor veel meer doeleinden worden ingezet. Hoe makkelijk is het voor een bezoeker om via een QR-code koffie te bestellen. Wij denken graag met jou mee over hoe deze contactloze manier op diverse manieren iets kan bijdragen aan jouw organisatie.