Snel apps op maat laten bouwen en hiermee je bedrijfsproces optimaliseren; NDI maakt het mogelijk voor jou met Microsoft Power Apps. Het is dan ook een ideale oplossing om je organisatie sneller te laten digitaliseren. Dat ondervond ook Electrorepair BV. In deze fictieve case tonen we aan hoe Microsoft Power Apps processen sneller, efficiënter en eenvoudiger maakt.
Wens tot meer efficiëntie
Electrorepair BV verleent technisch onderhoud voor productiemachines. Eenmaal per jaar wordt het gehele machinepark van klanten door een engineer van Electrorepair BV nagekeken. Voorheen werden de bevindingen door de engineer via de tablet genoteerd in een Word-bestand. Op kantoor moesten deze vaak rommelige notities worden overgetikt en handmatig gedeeld met collega’s. Dat moest toch efficiënter kunnen, dacht NDI. Microsoft Power Apps bood uitkomst.
Over op de digitale checklist
Met Microsoft Power Apps bouwde de NDI een app op maat die het registreren van ondersteuning vereenvoudigt. Deze werd gekoppeld aan het CRM-systeem van de organisatie. De app functioneert als een overzichtelijke checklist waarin de benodigde stappen in het supportproces stapsgewijs worden weergegeven. Via een dropdownmenu kunnen engineers de status per onderdeel selecteren. Daarnaast is er ruimte voor aanvullende notities.
Makkelijker, sneller, foutlozer
De overstap naar de app maakt het leven van de engineer stukken gemakkelijker. Klantgegevens kunnen door de koppeling met het CRM-systeem direct worden ingeladen. De checklistfunctionaliteit maakt het makkelijker om bevindingen consistent te registreren. Bovendien wordt het risico dat een stap wordt overgeslagen sterk verminderd. Informatie die via de app wordt geregistreerd, kan met een druk op de knop worden toegevoegd aan het account van de klant in het CRM-systeem. Klantinfo is dus altijd up-to-date. Ook kunnen meetmomenten met elkaar worden vergeleken, waardoor meer inzicht ontstaat in de algehele status van de machines aan klantzijde. Op basis daarvan kan de organisatie advies uitbrengen ter optimalisatie.
Verbetering van de klantervaring
Met de app wist Electrorepair BV dit cruciale onderdeel van haar dienstverlening efficiënter, makkelijker en foutlozer in te richten. Notities hoeven niet langer te worden ontcijferd en overgetikt, maar worden direct en in een vast stramien geüpload naar het CRM-systeem. Dat bespaart veel tijd en moeite, en vermindert het risico op fouten. Klanten kunnen daarnaast pro-actiever op de hoogte worden gehouden over de gezondheid van hun machinepark. Dat is een ideale manier om de klantervaring verder te verbeteren. Kortom, zakelijke voordelen te over.
Kies ook voor gemak
Wil jij ook apps op maat kunnen gebruiken? NDI voert dit graag voor je uit met Microsoft Power Apps. Hiermee profiteert jouw organisatie snel van de voordelen. Vul ons contactformulier in en wij komen snel bij je terug om samen met jou te kijken naar de mogelijkheden.